Veel gestelde vragen 2018-03-02T16:07:11+00:00

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een verzameling van de meest gestelde vragen over domotica aan AMADO.

Indien uw vraag er niet tussen staat, vernemen wij dit graag van u.

Contactformulier

Meer over besparing

Nee, u kunt (nog) niet zien hoeveel u bespaart. Wél kunt u zien en bijhouden wat u verbruikt. Dit alles is te zien in een overzichtelijk deel van de app waar u per kamer, moment of apparaat kunt zien wat het verbruik is. Ook kunt u de app laten uitrekenen wat u uiteindelijk per kamer, moment of apparaat betaalt.

Ook dit is een lastige vraag. Aangezien u zelf kunt bepalen wat u wel en niet mee wilt nemen in het Domotica-systeem van AMADO, is het aan u hoeveel u wenst te besparen.

Op deze vraag is geen makkelijk antwoord. Het hangt namelijk af van een aantal factoren. Wat is precies de intentie van het systeem dat u neemt en in hoeveel tijd zou u het terug willen verdienen? Uiteindelijk is een systeem van AMADO energiebesparend en comfort-verhogend. De besparing die u verdient door een systeem van AMADO te nemen, zal te allen tijde hoger uitvallen dan een conventionele installatie.

Jazeker. De hoeveelheid geld dat u bespaart is afhankelijk van de opties die u neemt. Als u vaak een bepaalde lamp in een kamer vergeet uit te zetten, dan lopen de kosten snel op. Door deze lamp automatisch uit te laten gaan, bespaart u dus al snel geld. Wanneer u uw CV laat regelen door een Domotica-systeem van AMADO zult u minder vaak uw huis verwarmen terwijl u niet thuis bent. Ook wanneer u besluit om de boiler in de keuken ’s nachts uit te schakelen bespaart u al snel tientjes per jaar.

Meer over veiligheid

Uiteraard. U kunt aangeven wie toegang krijgt tot welke functies van uw systeem. Hierdoor kunt u het systeem ook laten bepalen wie tot welke ruimte toegang krijgt. Dit kunt u ten alle tijden wijzigen, door middel van een email aan de servicedesk. Het contactformulier vindt u hier. Ook kunt u dit regelen via de “Mijn AMADO” omgeving.
Ja, het systeem is uiterst veilig. Het systeem beschikt over meerdere lagen van beveiliging en codering. Dankzij deze lagen van beveiliging en codering is het systeem vele malen veiliger dan uw eigen wifi-netwerk. Wel blijft het zaak dat u zorg draagt voor een goede afscherming van uw wachtwoorden en pin-codes.
Nee, iemand anders dan diegene die u toestemming heeft gegeven heeft géén toegang tot uw systeem. Door de meerdere toegangslagen die in het systeem zijn ingebouwd is het voor een buitenstaander bijzonder lastig om in het systeem te komen. Als uw wifi-netwerk daarnaast ook goed beveiligd is, hoeft u zich nergens zorgen om te maken.
Als uw telefoon stuk gaat, kunt u uiteraard niet meer met die telefoon in het systeem komen. Mocht u nog een telefoon of tablet aangemeld hebben, dan heeft u uiteraard via deze apparaten toegang tot uw systeem. Zodra u een nieuwe telefoon heeft, of de oude is gerepareerd, dan kunt u de app weer installeren en uzelf weer aanmelden met de bij u bekende gegevens. Uiteraard kunt u ook altijd in de “Mijn AMADO”-omgeving kijken wat uw gegevens ook alweer zijn.
Ja, het systeem werkt ook als u geen internet heeft. Omdat het systeem gebruik maakt van uw bestaande schakelaars en infrastructuur is het onafhankelijk van het internet. Mocht uw internet door bijvoorbeeld een storing niet werken, dan kunt u nog steeds met de bestaande schakelaars uw systeem bedienen. Zolang uw wifi-netwerk functioneert, wat meestal wel het geval is bij een internetstoring, kunt u zelfs met al uw aangesloten telefoons en/of tablets uw systeem blijven bedienen. Het enige deel dat niet meer werkt tijdens een internetstoring is de mogelijkheid om van buitenaf uw systeem te bedienen. Het systeem herstelt zelf de verbinding zodra uw internet weer online is.
Uiteraard. U kunt aangeven wie toegang krijgt tot welke functies van uw systeem. Hierdoor kunt u het systeem ook laten bepalen wie tot welke ruimte toegang krijgt. Dit kunt u ten alle tijden wijzigen, door middel van een email aan de servicedesk. Het contactformulier vindt u hier. Ook kunt u dit regelen via de “Mijn AMADO” omgeving.
Jazeker, het Domotica-systeem van AMADO kan net doen alsof er iemand thuis is. Door een programma aan te sturen die op bepaalde momenten verschillende lampen en/of apparaten schakelt, wordt er net gedaan of er iemand thuis is. Deze optie is per klant verschillend en daardoor niet een standaard optie. Uiteraard kunnen wij samen met u een scenario bedenken die voor u van toepassing is. Neem hier contact met ons op voor een offerte.
Nee, er kan niemand via het Domotica-systeem van AMADO in uw camera’s kijken. Uw camera’s zijn beveiligd door de beveiliging die ingebouwd zit in de camera’s. Tevens is uw netwerk met een wachtwoord beveiligd waardoor ook deze ingang afgeschermd is. Zolang uw camera’s en netwerken met stevig en moeilijk te kraken wachtwoorden zijn beveiligd zal er niemand mee kunnen kijken met uw camera’s. Het AMADO-systeem heeft de wachtwoorden en adressen in een veilige omgeving opgeslagen en kan hierdoor toegang krijgen tot de camera’s.

Meer over comfort

Uiteraard is een Domotica-systeem van AMADO uitgerust met de mogelijkheid om uw CV te bedienen. Dit is wel afhankelijk van het pakket en de opties die u kiest. Zodra u deze functie wenst, kunt u op elk gewenst moment en vanaf elke plek op de wereld uw CV bedienen. Dankzij de intuïtieve app zult u dit als bijzonder gemakkelijk ervaren.
U kunt in theorie alle lampen bedienen met een Domotica-systeem van AMADO. Het hangt in zijn geheel af van welk systeem u heeft genomen. De enige beperking die kan ontstaan is de mogelijkheid om een bepaalde lamp te willen dimmen. Als u een spaarlamp of TL-lamp heeft, dan is deze niet te dimmen met het systeem, maar wel te schakelen. Verder kunt u alle verlichting schakelen en/of dimmen als deze lampen geschikt zijn.
Afhankelijk van het pakket en de opties die u kiest, kunt u al uw multimedia apparaten bedienen. Met de nieuwste Home Cinema systemen kan er rechtstreeks gekoppeld worden, waardoor deze eenvoudig te bedienen zijn door een Domotica-systeem van AMADO. Voor de oudere apparaten zijn ook koppelingen beschikbaar waardoor zelfs uw 10(!) jaar oude tv nog is te koppelen. Dit alles is klantspecifiek en wij zullen u graag informeren over de mogelijkheden. Voor vragen en/of interesse vult u ons contactformulier in.
Jazeker, het Domotica-systeem van AMADO kan net doen alsof er iemand thuis is. Door een programma aan te sturen die op bepaalde momenten verschillende lampen en/of apparaten schakelt, wordt er net gedaan of er iemand thuis is. Deze optie is per klant verschillend en daardoor niet een standaard optie. Uiteraard kunnen wij samen met u een scenario bedenken die voor u van toepassing is. Neem hier contact met ons op voor een offerte.
Uiteraard. Dit alles is afhankelijk van het pakket en de opties die u kiest. Mocht u de wens hebben om bij binnenkomst of ontwaken de tv aan te laten gaan en op een bepaalde zender te zetten, dan kan een Domotica-systeem van AMADO dit voor u regelen. Dit is zelfs bij tv’s van 10(!) jaar oud mogelijk. Dit alles is klantspecifiek en wij zullen u graag informeren over de mogelijkheden. Voor vragen en/of interesse vult u ons contactformulier in.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten